June 13, 2022 6:29 PM

English

Presented LIVE 서비스 이용약관

제 1 장 환영합니다!

제 1 조 (목적)

주식회사 스테이지랩스(이하 ‘회사’)가 제공하는 Presented LIVE 서비스(이하 ‘서비스’)를 이용해 주셔서 감사합니다. Presented LIVE 서비스 이용약관(이하 ‘본 약관’)은 회사가 Web 또는 모바일 APP을 통해 제공하는 서비스를 이용함에 있어 여러분이 필요한 권리, 의무 및 책임사항, 이용조건 및 절차 등 기본적인 사항을 규정하고 있으므로 조금만 시간을 내서 주의 깊게 읽어주시기 바랍니다. 

제 2 조 (약관의 효력 및 변경)

① 본 약관의 내용은 서비스의 화면에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하고, 본 약관에 동의한 여러분 모두에게 그 효력이 발생합니다.

② 회사는 필요한 경우 관련법령을 위배하지 않는 범위 내에서 본 약관을 변경할 수 있습니다. 본 약관이 변경되는 경우 회사는 변경사항을 시행일자 7일 전부터 여러분에게 서비스 공지사항에서 공지 또는 통지하는 것을 원칙으로 합니다. 다만, 그 변경내용이 법적으로 여러분에게 불리한 것일 경우, 그 적용일자 30일 이전부터 변경내용을 서비스 내 공지사항 등을 통해 공지할 뿐만 아니라, 해당 내용을 여러분의 이메일 등을 통해 통지합니다.

③ 회사가 전항에 따라 공지 또는 통지를 하면서 공지 또는 통지일로부터 개정약관 적용일까지 거부의사를 표시하지 아니하면 승인한 것으로 본다는 뜻을 명확하게 고지하였음에도 여러분의 의사표시가 없는 경우에는 변경된 약관을 승인한 것으로 봅니다. 여러분이 개정약관에 동의하지 않을 경우 여러분은 이용계약을 해지할 수 있습니다.

제 3 조 (약관 외 준칙)

본 약관에 규정되지 않은 사항에 대해서는 관련법령 또는 회사가 정한 Mnet.world 통합 계정(이하 ‘Mnet.world계정’) 이용약관, 운영정책 및 규칙 등(이하 ‘세부지침’)의 규정에 따릅니다.

제 2 장 Presented LIVE 서비스 이용계약

제 4 조 (계약의 성립)

① 서비스에 가입하기 위해서는 Mnet.world계정이 필요합니다. Mnet.world계정이 없으신 경우 Mnet.world계정을 먼저 생성하시기 바랍니다.

② 서비스 이용계약은 여러분이 본 약관의 내용에 동의한 후 회사가 여러분의 Mnet.world계정 정보 등을 확인한 후 승낙함으로써 체결됩니다.

제 5 조 (서비스 가입의 제한)

① 제4조에 따른 가입 신청자에게 회사는 원칙적으로 서비스의 가입을 승낙합니다. 다만, 회사는 아래 각 호의 경우에는 그 사유가 해소될 때까지 승낙을 유보하거나 승낙하지 않을 수 있습니다. 특히, 아동 청소년 보호를 위해 여러분이 대한민국 국적을 보유한 경우 만 14세 미만, 대한민국 외의 국적을 보유한 경우 만 16세 미만인 경우에는 가입을 신청할 수 없습니다.

  1. 다른 사람의 명의나 이메일 주소 등 개인정보를 이용하여 가입 신청하려 한 경우 
  2. 서비스 제공 설비 용량에 현실적인 여유가 없는 경우
  3. 서비스 제공을 위한 기술적인 부분에 문제가 있다고 판단되는 경우
  4. 기타 회사가 재정적, 기술적으로 필요하다고 인정하는 경우
  5. 회사로부터 서비스 이용정지 조치 등을 받은 여러분이 그 조치기간에 이용계약을 임의로 해지하고 재이용을 신청하는 경우
  6. 기타 관련법령에 위배되거나 세부지침 등 회사가 정한 기준에 반하는 경우

② 만약, 여러분이 위 조건에 위반하여 서비스에 가입한 것으로 판명된 때에는 회사는 즉시 여러분의 서비스 이용을 정지시키거나 Mnet.world계정을 삭제하는 등 적절한 제한을 할 수 있습니다.

제 3 장 서비스 이용

제 6 조 (서비스 제공)

① 회사가 제공하는 서비스의 내용은 아래와 같습니다

  1. 상품 등에 대한 정보 제공 및 구매 계약의 체결
  2. 구매 계약이 체결된 상품 등의 배송
  3. 기타 회사가 추가 개발하거나 다른 회사와의 제휴 계약 등을 통해 여러분에게 제공하는 일체의 서비스

② 회사는 더 나은 서비스의 제공을 위하여 여러분에게 서비스의 이용과 관련된 각종 고지, 관리 메시지 및 기타 광고를 비롯한 다양한 정보를 서비스 화면 내에 표시하거나 여러분의 이메일로 전송할 수 있습니다. 광고성 정보 전송의 경우에는 사전에 수신에 동의한 경우에만 전송합니다.

③ 회사는 여러분이 서비스를 마음껏 이용할 수 있도록 이에 필요한 소프트웨어의 개인적이고 전 세계적이며 양도불가능하고 비독점적인 무상의 라이선스를 여러분에게 제공합니다. 단, 회사가 여러분에게 회사의 상표 및 로고를 사용할 권리를 부여하는 것은 아닙니다.

④ 회사는 더 나은 서비스를 위하여 서비스에 필요한 소프트웨어의 업데이트 버전을 제공할 수 있습니다.

제 7 조 (서비스의 변경 및 종료)

① 회사는 서비스를 365일, 24시간 쉬지 않고 제공하기 위하여 최선의 노력을 다합니다. 다만, 아래 각 호의 경우 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.

  1. 서비스용 설비의 유지·보수 등을 위한 정기 또는 임시 점검의 경우
  2. 정전, 제반 설비의 장애 또는 이용량의 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 경우
  3. 정부의 명령/규제 등 회사의 제반 사정으로 서비스를 유지할 수 없는 경우
  4. 기타 천재지변, 국가비상사태 등 불가항력적 사유가 있는 경우

② 전항에 의한 서비스 중단의 경우에는 미리 제13조에서 정한 방법으로 여러분에게 통지 내지 공지하겠습니다. 다만, 회사로서도 예측할 수 없거나 통제할 수 없는 사유(회사의 과실이 없는 디스크 내지 서버 장애, 시스템 다운 등)로 인해 사전 통지 내지 공지가 불가능한 경우에는 그러하지 아니합니다. 이러한 경우에도 회사가 상황을 파악하는 즉시 최대한 빠른 시일 내에 서비스를 복구하도록 노력하겠습니다.

③ 여러분에게 중대한 영향을 미치는 서비스의 변경 사항이나 종료는 서비스에 등록된 이메일 주소로 이메일 발송 또는 개별 서비스의 화면에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하겠습니다.

제 4 장 계약당사자의 의무

제 8 조 (유료서비스의 구매, 사용기간 및 이용)

① 서비스 내에서 여러분이 구매한 유료서비스는 해당 앱을 다운로드 받거나 설치한 모바일 기기에서만 이용할 수 있으며, 이를 복제, 전송, 대여 등의 방식으로 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.

② 여러분이 구매한 유료 콘텐츠의 이용기간은 구매 시 명시된 기간에 따릅니다.

제 9 조 (게시물의 관리)

① 여러분의 게시물이 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률(이하 ‘정보통신망법’)및 저작권법 등 관련 법령에 위반되는 내용을 포함하는 경우, 권리자는 회사에 관련 법령이 정한 절차에 따라 해당 게시물의 게시중단 및 삭제 등을 요청할 수 있으며, 회사는 관련 법령에 따라 조치를 취합니다.

② 회사는 권리자의 요청이 없는 경우라도 권리침해가 인정될 만한 사유가 있거나 기타 회사의 정책 및 관련 법령에 위반되는 경우에는 관련 법령에 따라 해당 게시물에 대해 임시조치 등을 취할 수 있습니다.

③ 위와 관련된 세부 절차는 정보통신망법 및 저작권법에 따릅니다.

제 10 조 (권리의 귀속 및 저작물의 이용)

① 여러분은 사진, 글, 정보, (동)영상, 서비스 또는 회사에 대한 의견이나 제안 등 콘텐츠(이하 ‘게시물’)를 서비스 내에 게시할 수 있으며, 이러한 게시물에 대한 저작권을 포함한 지적재산권은 당연히 권리자가 계속하여 보유합니다.

② 여러분이 서비스 내에 게시물을 게시하는 경우, 해당 게시물이 서비스에 포함되는 개별 서비스에 노출될 수 있고 이에 필요한 범위 내에서 사용, 저장, 수정, 복제, 공중송신, 전시, 배포 등의 방식으로 이용할 수 있도록 사용을 허락하는 전 세계적인 라이선스를 회사에게 제공하게 됩니다.

③ 여러분은 회사에 제공한 콘텐츠에 대해 회사에 라이선스를 부여하기 위해 필요한 권리를 보유해야 합니다. 이러한 권리를 보유하지 않아 발생하는 모든 문제에 대해서는 게시자가 책임을 부담하게 됩니다. 또한, 여러분은 음란하거나 폭력적이거나 기타 공서양속 및 법령에 위반하는 콘텐츠를 공개 또는 게시할 수 없습니다.

④ 회사는 여러분의 콘텐츠가 관련 법령에 위반되거나 음란 또는 청소년에게 유해한 게시물, 차별 갈등을 조장하는 게시물, 도배 · 광고 · 홍보 · 스팸성 게시물, Mnet.world계정을 양도 또는 거래하는 내용의 게시물, 타인을 사칭하는 게시물 등이라고 판단되는 경우 이를 삭제하거나 게시를 거부할 수 있습니다. 다만 회사가 모든 콘텐츠를 검토할 의무가 있는 것은 아닙니다. 누군가 여러분의 권리를 침해하였다면, 고객센터를 통해 게시중단 요청에 대한 도움을 받으실 수 있습니다.

⑤ 서비스에서는 회사가 보유하지 않은 일부 콘텐츠가 표시될 수 있습니다. 그러한 콘텐츠에 대해서는 콘텐츠를 제공한 주체가 단독으로 모든 책임을 부담하게 됩니다. 여러분이 서비스를 이용하더라도 다른 이용자의 콘텐츠에 대하여 어떠한 권리를 가지게 되는 것은 아닙니다. 여러분이 다른 이용자의 콘텐츠를 사용하기 위해서는 콘텐츠 소유자로부터 별도로 허락을 받아야 합니다.

제 11 조 (여러분의 의무)

① 여러분이 서비스를 이용할 때 아래 각 호의 행위는 하여서는 안 됩니다.

  1. 이용 신청 또는 변경 시 허위 사실을 기재하거나, 다른 여러분의 Mnet.world계정 및 비밀번호를 도용, 부정하게 사용하거나, 다른 사람의 명의를 사용하거나 명의자의 허락 없이 이메일 인증 등을 수행하는 행위
  2. 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위
  3. 게시판 등에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 연결(링크)하는 행위
  4. 회사 또는 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 행위
  5. 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용의 정보, 문장, 도형, 음성 등을 타인에게 유포하는 행위
  6. 서비스와 관련된 설비의 오동작이나 정보 등의 파괴 및 혼란을 유발시키는 컴퓨터 바이러스 감염 자료를 등록 또는 유포하는 행위
  7. 서비스의 운영을 고의로 방해하거나 안정적 운영을 방해할 수 있는 정보 및 수신자의 명시적인 수신거부의사에 반하여 광고성 정보 또는 스팸메일(Spam Mail)을 전송하는 행위
  8. 회사의 동의 없이 서비스 또는 이에 포함된 소프트웨어의 일부를 복사, 수정, 배포, 판매, 양도, 대여, 담보제공하거나 타인에게 그 이용을 허락하는 행위와 소프트웨어를 역설계하거나 소스 코드의 추출을 시도하는 등 서비스를 복제, 분해 또는 모방하거나 기타 변형하는 행위
  9. 타인으로 가장하는 행위 및 타인과의 관계를 허위로 명시하는 행위
  10. 본인의 개인정보를 임의로 공개, 제공하거나 다른 여러분의 개인정보를 수집, 저장, 공개하는 행위
  11. 자기 또는 타인에게 재산상의 이익을 주거나 타인에게 손해를 가할 목적으로 허위의 정보를 유통시키는 행위
  12. 게시판을 도배할 목적에서 동일 또는 유사한 게시글 또는 의미가 없는 게시글을 반복적으로 개시하는 행위
  13. 회사의 동의 없이 영리, 영업, 광고, 홍보, 정치활동, 선거운동 등 본래의 용도 이외의 용도로 서비스를 이용하는 행위
  14. 윤락행위를 알선하거나 음행을 매개하는 내용의 정보를 유통시키는 행위
  15. 수치심이나 혐오감 또는 공포심을 일으키는 말이나 음향, 글이나 화상 또는 영상을 계속하여 상대방에게 도달하게 하여 상대방의 일상적 생활을 방해하는 행위
  16. 관련 법령에 의하여 그 전송 또는 게시가 금지되는 정보(컴퓨터 프로그램 포함)의 전송 또는 게시 행위
  17. 회사 또는 관계사의 직원이나 운영자를 가장하거나 사칭하여 또는 타인의 명의를 도용하여 글을 게시하거나 이메일 등을 발송하는 행위
  18. 컴퓨터 소프트웨어, 하드웨어, 전기통신 장비의 정상적인 가동을 방해, 파괴할 목적으로 고안된 소프트웨어 바이러스, 기타 다른 컴퓨터 코드, 파일, 프로그램을 포함하고 있는 자료를 게시하거나 이메일 등으로 발송하는 행위
  19. 기타 불법적이거나 부당한 수단이나 목적에 의한 행위

② 여러분은 서비스의 이용권한, 기타 이용계약상 지위를 타인에게 양도·증여할 수 없으며, 담보로 제공할 수 없습니다.

③ 혹시라도 여러분이 관련 법령, 회사의 모든 약관 또는 정책을 준수하지 않는다면, 회사는 여러분의 위반행위 등을 조사할 수 있고, 여러분의 서비스 이용을 잠시 또는 계속하여 중단하거나, 재가입에 제한을 둘 수도 있습니다.

제 12 조 (개인정보의 보호)

여러분의 개인정보의 안전한 처리는 회사에게 있어 가장 중요한 일 중 하나입니다. 여러분의 개인정보는 서비스의 원활한 제공을 위하여 여러분이 동의한 목적과 범위 내에서만 이용됩니다. 법령에 의하거나 여러분이 별도로 동의하지 아니하는 한 회사가 여러분의 개인정보를 제3자에게 제공하는 일은 결코 없으므로, 안심하셔도 좋습니다. 회사가 여러분의 개인정보를 안전하게 처리하기 위하여 기울이는 노력이나 기타 자세한 사항은 회사의 개인정보보호정책을 참고하여 주십시오.

제 13 조 (여러분에 대한 통지 및 공지)

회사는 여러분과의 의견 교환을 소중하게 생각합니다. 여러분은 언제든지 고객센터에 방문하여 의견을 개진할 수 있습니다. 서비스 이용자 전체에 대한 공지는 칠(7)일 이상 서비스 공지사항란에 게시함으로써 효력이 발생합니다. 여러분에게 중대한 영향을 미치는 사항의 경우에는 여러분 정보에 등록된 이메일 주소로 이메일 발송 또는 서비스 내에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하겠습니다.

제 5장 청약철회, 과오납금의 환급 및 이용계약의 해지

제 14 조 (대금결제)

① 여러분이 앱 내에서 콘텐츠에 대한 “구매(하기)”, “결제(하기)”, “(결제)확인” 등의 버튼을 클릭함으로써 본 이용약관 및 게시된 구매조건에 따라 유료서비스 이용계약이 성립하고, 구매대금이 결제됩니다. 대금의 부과와 납부는 원칙적으로 여러분이 선택한 결제수단이 정하는 정책이나 방법에 따릅니다.

② 유료서비스의 구매대금을 외화로 결제하는 경우에는 환율‧수수료 등으로 인하여 실제 청구금액이 서비스에서 표시된 가격과 달라질 수 있습니다.

③ 여러분이 콘텐츠를 주문한 후 일정 기간 내에 구매대금을 결제하지 않을 경우 회사는 당해 주문을 여러분의 동의 없이 취소할 수 있습니다.

제 15 조 (청약 철회 등)

① 회사와 유료서비스의 구매에 관한 계약을 체결한 여러분은 구매계약일과 콘텐츠 이용 가능일 중 늦은 날부터 7일 이내에 청약철회를 할 수 있습니다.

② 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」등 관련 법령에서 규정하는 청약철회가 불가능한 서비스의 경우 청약철회권이 제한됩니다. 단, 관련 법령에서 회사에게 청약철회권의 제한을 위한 조치를 취할 것을 요구하는 경우, 회사는 해당 조치를 취합니다.

③ 제1항 및 제2항에도 불구하고 공연 및 문화(전시, 체험 입장권 포함)상품의 경우에는 예약 및 그에 따른 공연 및 여행서비스 준비 등의 특수한 사정이 있는 관계로 별도의 취소/환불 규정을 따릅니다.

④ 여러분은 제1항 및 제2항에도 불구하고 구매한 유료 콘텐츠의 내용이 표시, 광고의 내용과 다르거나 구매계약의 내용과 다르게 이행된 경우에 해당 콘텐츠가 이용 가능하게 된 날부터 3개월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회를 할 수 있습니다.

⑤ 여러분이 청약철회를 할 경우 회사는 오픈마켓 사업자 등 결제수단의 제공자를 통해 구매내역을 확인합니다. 또한 회사는 여러분의 정당한 철회 사유를 확인하기 위해 여러분에게서 제공받은 정보를 통해 여러분에게 연락하여 추가적인 증빙을 요구할 수 있으며, 이에 대한 확인이 완료될 때까지 거래진행을 중지하거나 확인이 불가한 해당거래를 취소할 수 있습니다.

제 16 조 (과오납금의 환급)

① 회사는 과오납금이 발생하는 경우 과오납금을 여러분에게 환급합니다. 다만, 과오납금이 회사의 고의 또는 과실 없이 여러분의 과실로 인하여 발생한 경우에는 그 환급에 소요되는 실제 비용은 합리적인 범위 내에서 여러분이 부담합니다.

② 회사는 여러분이 선택한 결제수단에 따라 결제를 취소 또는 해당 결제수단을 통한 환급을 할 수 있습니다.

③ 회사는 과오납금의 환급을 처리하기 위해 여러분에게서 제공받은 정보를 통해 여러분에게 연락할 수 있으며, 필요한 정보의 제공을 요청할 수 있습니다.

제 17 조 (이용계약 해지)

① 여러분이 Mnet.world계정 삭제를 하는 경우 서비스 이용계약도 자동으로 해지됩니다.

② 여러분이 서비스 이용을 더 이상 원치 않는 때에는 언제든지 서비스 내 제공되는 메뉴를 이용하여 이용계약의 해지 신청을 할 수 있으며, 회사는 법령이 정하는 바에 따라 신속히 처리하겠습니다.

③ 이용계약이 해지되면 법령 및 개인정보처리방침에 따라 여러분의 정보를 보유하는 경우를 제외하고는 여러분의 서비스 관련 정보는 삭제됩니다. 

④ 이용계약이 해지된 경우라도 여러분은 다시 회사에 대하여 이용계약의 체결을 신청할 수 있습니다.

 

제 6장 기타

제18조(여러분에 대한 서비스 이용제한)

① 회사는 여러분이 이 약관의 의무를 위반하거나 서비스의 정상적인 운영을 방해한 경우 서비스 이용을 제한할 수 있습니다.

② 회사가 제1항에서 정한 이용제한 조치를 하는 경우에는 다음 각 호의 사항을 여러분에게 통지합니다.

  1. 이용제한 조치의 사유
  2. 이용제한 조치의 유형 및 기간
  3. 이용제한 조치에 대한 이의신청 방법

③ 회사는 다음 각 호의 사유에 대한 조사가 완료될 때까지 해당 계정의 서비스 이용을 정지할 수 있습니다.

  1. 계정이 해킹 또는 도용당했거나, 범죄에 이용되었다는 정당한 신고가 접수된 경우
  2. 그 밖에 이에 준하는 사유로 서비스 이용의 잠정조치가 필요한 경우

④ 여러분이 회사의 이용제한 조치에 불복하고자 할 때에는 이 조치의 통지를 받은 날부터 14일 이내에 불복 이유를 기재한 이의 신청서를 서면, 전자우편 또는 이에 준하는 방법으로 회사에 제출하여야 합니다.

⑤ 회사는 전항의 이의신청서를 접수한 날부터 14일 이내에 불복 이유에 대하여 서면, 전자우편 또는 이에 준하는 방법으로 답변합니다. 다만, 회사는 이 기간 내에 답변이 어려운 경우에는 그 사유와 처리일정을 통지합니다.

⑥ 회사는 불복 이유가 타당한 경우에는 이에 따른 조치를 취합니다.

제 19 조 (손해배상)

① 회사는 법령상 허용되는 한도 내에서 서비스와 관련하여 본 약관에 명시되지 않은 어떠한 구체적인 사항에 대한 약정이나 보증을 하지 않습니다. 또한, 회사는 콘텐츠 공급자등 제3자가 제공하거나 여러분이 작성하는 등의 방법으로 서비스에 게재된 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등에 대해서는 보증을 하지 않으며, 회사의 고의 또는 과실 없이 발생된 여러분의 손해에 대하여는 책임을 부담하지 아니합니다.

② 회사는 회사의 과실로 인하여 여러분이 손해를 입게 될 경우 본 약관 및 관련 법령에 따라 여러분의 손해를 배상하겠습니다. 다만 아래에 사항에 대해서는 회사의 책임이 면책됩니다. 또한 회사는 법률상 허용되는 한도 내에서 간접 손해, 특별 손해, 결과적 손해, 징계적 손해, 및 징벌적 손해에 대한 책임을 부담하지 않습니다.

  1. 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력의 상태에서 발생한 손해
  2. 여러분의 귀책사유로 서비스 이용에 장애가 발생한 경우, 다만, 여러분에게 부득이하거나 정당한 사유가 있는 경우에는 그러하지 아니합니다.
  3. 서비스에 접속 또는 이용과정에서 발생하는 개인적인 손해
  4. 서비스용 설비의 보수, 교체, 정기점검, 공사 등 기타 이에 준하는 사유로 발생한 손해. 다만, 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  5. 다른 여러분이 서비스와 관련하여 게재한 정보나 자료 등의 신뢰성 또는 정확성이 떨어져 발생한 손해, 다만 회사의 고의 또는 중대한 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  6. 제3자가 불법적으로 회사의 서버에 접속하거나 서버를 이용함으로써 발생하는 손해
  7. 제3자가 회사 서버에 대한 전송 또는 회사 서버로부터의 전송을 방해함으로써 발생하는 손해  
  8. 제3자가 악성 프로그램을 전송 또는 유포함으로써 발생하는 손해
  9. 전송된 데이터의 생략, 누락, 파괴 등으로 발생한 손해, 명예훼손 등 제3자가 서비스를 이용하는 과정에서 발생된 손해
  10. 무료로 제공되는 서비스 이용 과정에서 발생된 손해, 다만 회사의 고의 또는 중대한 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  11. 여러분간 또는 여러분과 타인간 서비스를 매개로 발생한 거래나 분쟁
  12. 여러분이 모바일 기기 비밀번호, 결제 관련 비밀번호 등을 관리하지 않아 발생하는 제3자 결제에 대해 책임, 다만 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  13. 여러분이 모바일 기기의 변경, 모바일 기기의 번호 변경, 운영체제(OS) 버전의 변경, 해외 로밍, 통신사 변경 등으로 인해 콘텐츠 전부나 일부의 기능을 이용할 수 없는 경우, 다만, 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  14. 여러분이 회사가 제공하는 콘텐츠나 계정정보를 삭제함으로써 발생하는 손해, 다만 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  15. 기타 회사의 고의 또는 과실이 없는 사유로 인해 발생한 손해

제 20 조 (청소년보호)

서비스는 기본적으로 모든 연령대가 자유롭게 이용할 수 있는 공간으로서 유해 정보로부터 청소년을 보호하고 청소년의 안전한 인터넷 사용을 돕기 위해 정보통신망법에서 정한 청소년보호정책을 별도로 시행하고 있으며, 구체적인 내용은 개별 서비스 초기 화면 등에서 확인할 수 있습니다.

제 21조 (분쟁의 해결)

본 약관 또는 서비스는 대한민국법령에 의하여 규정되고 이행됩니다. 서비스 이용과 관련하여 회사와 여러분 간에 분쟁이 발생하면 이의 해결을 위해 성실히 협의할 것입니다. 그럼에도 불구하고 해결되지 않으면 민사소송법상의 관할법원에 소를 제기할 수 있습니다.

•   공고일자 : 2022년 06월 15일

•   시행일자 : 2022년 06월 15일


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Presented LIVE Terms and Conditions of Services

Chapter 1 Welcome!

Article 1 (Purpose) 

Thank you for your interest in and use of the Presented LIVE services (the “Services”) provided by STAYGE Labs, Inc. (the “Company”). The subject Terms and Conditions of Service stipulate general provisions concerning the rights, duties and responsibilities, terms of use, and procedures required in the use of the Services provided by the Company on or through the Company’s website or mobile application. The Company appreciates your taking time to carefully read the Terms and Conditions before you start to use the Services.

Article 2 (Effect of Terms and Conditions and its Modification) 

① The Terms and Conditions shall be posted on the relevant pages of the  Service (as defined in Article 4 below) and shall become effective upon your agreement to the Terms and Conditions set forth hereto. 

② The Company, if necessary, may modify the Terms and Conditions to the extent that they do not violate the relevant laws and regulations. Provided; however, in the case the aforesaid modification of the Terms and Conditions are modified to your disadvantage, the Company shall not publicly notify via notices page (or equivalent) of the Company’s website of such modification, but the Company shall also individually transmit the notice thereon to you via email, etc., at least thirty (30) days prior to the effective date. 

③ In the event the Company publicly notified and/or notified you individually in accordance with Paragraph 2 above, that if you do not explicitly refuse to accept the aforesaid modification from the date of the Company publicly notified and/or notified you individually to the effective date of the application of the modified terms and conditions, it is deemed that you have approved the modified terms and conditions. Unless you agree to the modified terms and conditions, you may terminate the Presented LIVE Service Agreement (the “Service Agreement”). 

Article 3 (Additional Terms)

Any matters that are not stipulated in the Terms and Conditions shall be subject to the relevant laws and regulations, and the unified Mnet.world account (“Mnet.world Account”) terms and conditions, operation policies and rules prescribed by the Company (the “Detailed Guidelines”)

Chapter 2 Presented LIVE Service Agreement

Article 4 (Formation of Agreement) 

① To sign up for the Services, you need Ment.world Account. If you do not have Mnet.world Account, please first create Mnet.world Account.

② The Services agreement is executed once the Company confirms your Mnet.world Account information, etc. after you agree to the subject terms and conditions.

Article 5 (Limitation of Use of Service) 

① The Company, in principle, permits an applicant pursuant to Article 5 above to sign up for the Services. Provided; however, in the case described in each of the following subparagraphs, the Company may withhold or refuse its approval on the use of the Services until such cause for withholding or refusing of the approval is resolved. In particular, for the protection of children and youth, if you are a Korean national under the age of fourteen (14) (international age) or 16 in the case of foreign nationals, you cannot apply for signing up for the Services.

  1. In the case that you have attempted to create the Account by using someone else’s personal information, such as the name or email address;
  2. In the case that the Company realistically has no adequate capacity needed to provide the Services;
  3. In the case that any technical issue is detected in providing the Services; 
  4. In the case that the Company admits the financial or technical needs thereof; 
  5. In the case that despite the Company’s suspension of your use of the Services, you attempt to terminate the Service Agreement and re-enter the Service Agreement within the period of such regulatory measures; or
  6. In the case of violation of other related laws or regulations, or the Detailed Guidelines, etc. prescribed by the Company.

② Provided that it is determined that you have entered into the Services against the conditions set forth in Paragraph 1 above, the Company may impose appropriate restrictions such as immediately suspending the use of the Services or deleting the Mnet.world Account. 

Chapter 3 Use of the Services

Article 6 (Provision of the Services) 

① The Services provided by the Company is as follows: 

  1.  Provision of information on goods, etc. and execution of a purchase agreement
  2. Delivery of goods, etc. in which the purchase agreement has been executed; and
  3. Any and all other Services provided to you through additional development by the Company or business partnership agreements with other companies.

② To provide better Services, the Company may display on the relevant pages of the Services or send via email various information including notices, admin messages and other advertisements regarding the use of the Services. However, the commercial information may be transmitted only with your prior consent to receiving such commercial information.

③ The Company provides you with a personal, global, non-transferable, non-exclusive, free license of the software you need to fully use the Services. However, please be noted that the Company does not grant you the right to use the Company's trademarks and logos.

④ The Company may provide an updated version of the software required for the Services for better service.

Article 7 (Modification and Termination of the Services)

① The Company exerts the best effort in providing the Services 24/7/365. Provided; however, in the case described in each of the following subparagraphs, the Company may restrict or suspend all or part of the Services.

  1. In the case of regular or provisional inspection for maintenance and/or repair the service equipment for the Services;
  2. In the case where there is a disruption of the use of the Services due to blackout, equipment failure, or traffic overload, etc.;
  3. In the case that the Company can no longer maintain the Services due to changes in the circumstances of the Company such as the government order/restriction; and 
  4.  In the case of the force majeure events such as natural disaster, national emergency, etc.

② Suspension of the Services in accordance with Paragraph 1 above shall be publicly notified and/or notified to you individually in the method prescribed in Article 13 above. Provided; however, prior public notice and/or individual notices cannot be provided if the Services are suspended for the reasons that the Company could not foresee or control (e.g., disruption in the Company’s disc or server or system failure, etc. that is not due to the Company’s negligence). However, the Company will make efforts to restore the Services as soon as the cause of suspensions is identified.

③ Any changes or termination of the Services that have a significant impact on you shall be notified by a) email via your email address registered for the Services, b) posted on the relevant pages of the Individual Service, or c) in other ways. 

Chapter 4 Obligations of the Contracting Parties

Article 8 (Purchase, Use, and Use Period of Paid Service) 

① The paid service you purchase within the Services is only available on mobile devices that download or install the applicable app, and should not be used by a third party in such a way as copying, transferring, or renting.

② The use period of the paid content you purchase depends on the period specified at the time of purchase.

Article 9 (Management of Postings) 

① If your posting contains information that is in violation of the relevant laws and regulations such as the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection (the “Information and Communications Network Act”) and the Copyright Act, the rights holder may request the Company to take down and/or delete the posting, and the Company shall take appropriate measures in accordance with the relevant laws and regulations. 

② Even without the request from the rights holder, the Company may take temporary measures, etc. against such posting in accordance with the relevant laws and regulations, if there is a reason to recognize an infringement of the rights, or the posting violates other policies of the Company and related laws and regulations. 

③ The detailed procedures related to Paragraph 2 above shall be subjected to the Information and Communications Network Act and the Copyright Act.

Article 10 (Attribution of Rights and Use of Works) 

① You may post content, such as photos, writings, information, (motion) pictures or the opinions on the Company or the Services (the “Posting”), and the rights holders shall continue to retain the intellectual property rights, including the copyrights of the Posting. 

② If you post the Posting via the Services, the Posting may be exposed via the Individual Service included in the Services, and to the extent necessary, you are providing the Company with a worldwide license that permits use, storage, modification, reproduction, public transmission, display, distribution, etc. of the Posting, etc. 

③ You must have the necessary rights to grant the Company a license for the content you provide to the Company. The publisher of the content shall be liable for the problems arising from not having such necessary rights to the content. Further, you are not allowed to disclose or post obscene, violent or other content in violation of the public order and standards of decency and relevant laws and regulations. 

④ If the Company determines that your content violates the relevant laws and regulations, or if the Company determines that the Posting is a) obscene or harmful to youth or that promotes discrimination and conflicts; b) deemed duplicate spam posts of the same content, advertisement, promotional content, or spam; c) concerning the assignment or trading of the Mnet.world Account; or d) deemed to impersonate the others, the Company may delete or refuse to post such content. Provided; however, the Company is not obligated to review all content. If someone violates your rights, you can get help with your request to take down the relevant content through the customer center. 

⑤ The Services may display some content not owned by the Company. In such a case, the content provider is solely responsible for such content. Even if you use the Services, you do not have any rights to the other user’s content. In order for you to use the other user’s content, you must obtain separate permission from the content owner. 

Article 11 (Your Obligations)

① You shall not perform any of the activities described in each of the following subparagraphs when using Services:

  1. An act of a) entering false facts when applying for the Services or modifying the information entered on the Services, unjustifiably use the other Member’s Ment.world Account and password; b) stealing someone else’s Account and password or unjustifiably use the same; c) using someone else’s name; or d) conduct an email verification, etc. without obtaining permission of a registered person;
  2. An act of defaming or injuring other’s reputation;
  3. An act of uploading obscene materials on the bulletin board etc. and/or connecting(via link) such posts to harmful sites;
  4. An act of violating other rights of the Company or a third party including the copyright;
  5. An act of disseminating to others any information, symbol, figure, voice, etc. in violation of the public order and good public morals and social customs;
  6. Registering or circulating computer viruses that may cause malfunction of the service equipment, and/or destroy and disrupt the information, etc., related to Services;
  7. An act of transmitting a) any information that may intentionally interfere with the operation of Services or stable operation of the same; or b) commercial information or spam mail against the recipient’s explicit refusal to receive such information.
  8. An act of copying, altering, distributing, selling, transferring, lending, offering as collateral, or allowing others to use the Services or part of the software thereof for such purposes without the Company’s consent; and/or copy, disassembling, imitating or transforming the Services including reverse-engineering of software or any attempt to extract source code;
  9. An act of impersonating someone else and an act of falsely specifying the relationship with another person;
  10. An act of collecting, storing and/or disclosing other Member’s personal information;
  11. An act of distributing the false information for the purposes of giving proprietary benefits to yourself, and/or to inflict the damages to the others; 
  12. An act of repeatedly posting the same or similar posts or meaningless posts for the purposes of posting duplicate spam posts on the bulletin board;
  13. An act of using the Services for purposes other than its original purpose, such as for profit, sales, advertisement, public relations, political activities and election campaigns, without the permission from the Company;
  14. An act of circulation any information to arrange prostitution or mediate lewd acts; 
  15. An act of interfering with the other person’s daily life by continuing to reach the other person with words, sounds, texts, images or videos that cause shame, disgust, or fear; 
  16. An act of transmitting or publishing any information (including a computer program), which transmission or publication of which is prohibited by the relevant laws and regulations; 
  17. An act of uploading a post or transmitting email, etc., by disguising as personating any employee or the administrator of the Company or the related companies or by appropriating other’s name;
  18. An act of posting any material that contains software virus, other computer code, file, program designed to disrupt or destroy a normal operation of computer software, hardware and electronic communication devices; and/or transmit the foregoing via email, etc.; and/or
  19. An act caused by any other illegal or unjust means or purpose.

 

Article 12 (Protection of Personal Information) 

One of the most important tasks of the Company is to securely process your personal information. Such information shall be used only within the purpose and scope you have agreed in order to provide the Services seamlessly. Please be assured that unless you have granted separate permission, or except as otherwise prescribed in the relevant laws and regulations, the Company shall not provide your personal information to a third party. To find more details concerning which efforts the Company exerts to securely process your personal information, please refer to the Company’s Privacy Policy.

Article 13 (Public Notice and Notification to You)

Communication with you is most valued by the Company. You can visit the customer center and express their opinions at any time. Public notice for all Members shall come into force by being posted in the Notification section of the Services for no less than seven (7) days. Any notification that may gravely affect your conditions shall be individually sent via email to your registered email address in the Membership Information, published via the Services, or notified individually via other means.

Chapter 5 Withdrawal of Subscription, Refund of Overpayment, and Termination of the Service Agreement

Article 14 (Payment) 

① By clicking on buttons such as "Purchase," "Pay(ment), and "(Payment) Check" for content within the app, a paid service agreement is established according to this Agreement and the posted purchase terms and conditions, and accordingly the purchase price is paid. In principle, the imposition and payment of the fee is based on the policy or method determined by the payment method of your choice.

② If the purchase price of a paid service is paid in foreign currency, the actual amount charged may differ from the price indicated in the Services due to exchange rates and fees. 

③ If you do not pay the purchase price within a certain period of time after ordering the content, the Company may cancel the order without your consent.

Article 15 (Withdrawal of Subscription) 

① You who have executed an agreement with the Company regarding the purchase of paid services may withdraw your subscription within seven (7) days from the later of (i) the date of purchase agreement or (ii) the date of the content availability.  

② Your right to withdraw subscription may be limited in the case that the Services shall not be withdrawn under the relevant laws and regulations, such as the Consumer Protection Act on Electronic Commerce, etc. However, if the relevant laws and regulations require the Company to take measures to limit the right to withdraw subscription, the Company will take such measures. 

③ Notwithstanding paragraphs (1) and (2), performances and cultural products (including exhibition and experience tickets) shall be subject to separate cancellation/refund regulations due to special circumstances such as reservations and preparation of performance and travel services.

④ Notwithstanding paragraphs (1) and (2), if the contents of the purchased paid content are different from the contents of the display, advertisement, or purchase agreement, you may withdraw your subscription within three (3) months from the date of availability or thirty (30) days from the date you discover or should have discovered the difference. 

⑤ If you withdraw your subscription, the Company checks the purchase details through the provider of payment methods such as open market operators. In addition, the Company may contact you through the information provided by you to confirm your legitimate reasons for withdrawal and request additional evidence, and may suspend the transaction or cancel the non-confirmable transaction until confirmation is complete. 

Article 16 (Refund of Overpayment) 

① The Company will refund you the overpayment in the event of an overpayment. However, if the overpayment is caused by your negligence without the intention or negligence of the Company, the applicable cost of the refund shall be borne by you within reasonable scope.

② The Company may cancel the payment or refund the payment through the payment method of your choice.

③ The Company may contact you through the information provided by you to process the refund of overpayment and may request the information required.

Article 17 (Termination of the Service Agreement) 

① If you delete the Ment.world Account, the Service Agreement will also be automatically terminated.  

② If you no longer wish to use the Services, you can request to cancel the Service Agreement at any time using the menu provided in the Services. The Company will promptly process the termination as stipulated by the relevant laws and regulations. 

③ When the Service Agreement is terminated, your information related to the Services will be deleted, except in cases where the Company is required to retain your information in accordance with the laws and regulations and the Company’s Privacy Policy. 

④ Even if the Service Agreement is terminated, you can re-apply for the Service Agreement with the Company again. 

Chapter 6 Miscellaneous 

Article 18 (Restriction on Your Use of the Services)

① The Company may restrict the use of the Services if you violate the obligations of the Terms and Conditions or interfere with the ordinary operation of the services;   

② When the Company takes restrictions on the use of the Services set forth in Paragraph 1 above, matters described in the following subparagraphs shall be notified to you:

  1. Reasons for the restriction of use;
  2. Types and duration of restriction measures; and/or
  3. Method of filing an objection to the Company’s restriction of use.

③ The Company may suspend the Account’s use of the Services until the investigation into the reasons described in the following subparagraphs is completed: 

  1. In the case where a legitimate report has been received that the Account has been hacked or stolen, or that it has been used for a crime; and/or
  2. In the case where provisional measures for the use of the Services are required for similar reasons.

④ If you wish to object to the Company’s restriction on the use of the Services, you shall submit an objection to the Company in writing, email, or equivalent within fourteen (14) days of receiving the notice of such measure.

⑤ The Company shall respond in writing, email, or equivalent within fourteen (14) days of receiving the objection in accordance with Paragraph 4 above. Provided; however, if it is difficult to respond within this period, the Company will notify you of the reason for the delay and the processing schedule. 

⑥ If your reason for objecting to the Company’s restriction on the use of the Services is reasonable, the Company will take appropriate measures. 

Article 19 (Compensation for Damages)

① To the extent permitted by the relevant laws and regulations, the Company makes no commitments or warranties on any specific matters not specified in the Terms and Conditions in relation to the Services. Further, the Company shall provide no warranty on credibility and accuracy of the information, data and/or facts posted via the Services in a way that a third party such as the contents provider provides or youwrite, and the Company shall take no responsibility for any damages incurred without the Company’s intentional or negligent acts or omissions. 

② In case you suffer any damages caused by the Company’s negligence, the Company will compensate any damages you have suffered in accordance with the Terms and Conditions and the relevant laws and regulations. Provided; however, the Company shall take no responsibility for any damages incurred without the Company’s negligence prescribed in the following subparagraphs. Furthermore, the Company shall not be liable for indirect, special, consequential, disciplinary and/or punitive damages.

  1. Any damages arising from natural disaster or a force majeure event equivalent thereto;
  2. In case there is a disruption of the use of the Services caused by reasons attributable to you, provided; however, this is not the case if you have unavoidable or justifiable reasons; 
  3. Any personal damages of you arising from the access to or the use of the Services;
  4. Any damages caused by maintenance, replacement, regular inspection or construction, etc. of the service equipment or any other similar reasons thereof. Provided; however, this is not the case if the damages arising from the Company’s intentional or negligent acts or omissions; 
  5. Any damages caused by reliability or accuracy of information provided by other Members related to the Services, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  6. Any damages arising from illegal access to or use of the Company’s server by a third party;
  7. Any damages arising from the impeded transmission to or from the Company’s server by a third party;
  8. Any damages arising from the transmission or spread of malware by a third party; and/or 
  9. Any other damages arising from the use of the Services by a third party, including damages or defamation, etc. caused by deletion, omission, destruction, etc. of transmitted data;
  10. Any damages arising from the use of the Services provided free of charge, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  11. Any transactions or disputes arising through the Services between you or between you and others; 
  12. Any liability for third party payments arising from your failure to manage mobile device passwords, payment-related passwords, etc., provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  13. In the case youcannot use all or part of the contents due to change of mobile device, change of mobile device, mobile number, change of operating system (OS), overseas roaming, change of carrier, etc.;
  14. Any damages arising from you deleting the contents or account information provided by the Company, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  15. Other damages caused by the company that are due to the Company’s intentional or negligent acts or omission.

Article 20 (Juvenile Protection)

The Services separately implements the necessary measures indicated in the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc. in order to protect juvenile from harmful information and help juvenile use the Internet safely and freely, as a space for all age groups to use Services freely. The details can be found on the initial screens of individual Services.

Article 21 (Dispute Settlement)

The Terms and Conditions or the Service Agreement shall be stipulated and executed under the laws and regulations of the Republic of Korea. In case of any disputes arising out of or related to the use of the Services, the Company shall attempt to reach an agreement with good faith efforts to resolve such disputes. If the disputes cannot be resolved despite the efforts, the Company may file a lawsuit with a competent court under the Korean Civil Procedure Act.  

  • Date of notification: June, 15, 2022
  • Date of enforcement: June, 15, 2022